AlarmServiceCentrale

Dat onze AlarmServiceCentrale met vergunning PAC 1 de eerste door justitie erkende meldkamer van Nederland is, met vele jaren ervaring in het bewaken op afstand, is goed om te weten. Dat hierbij de modernste technieken worden ingezet, is een vanzelfsprekendheid.

Centralisten AlarmServiceCentrale

Het zijn echter de juiste centralisten die de binnenkomende alarmen en beelden beoordelen en vervolgens beslissen welke inzet noodzakelijk is. Zo horen zij bijvoorbeeld aan het stemgeluid, onder welke omstandigheden een telefoongesprek zich afspeelt en spelen daar dan op de juiste wijze op in. Dat persoonlijke contact is eveneens een steun in de rug voor de honderden mobiel surveillanten en de duizenden andere beveiligingsmedewerkers van Trigion. Voor hen fungeert de alarmcentrale 24 uur per dag als communicatiecentrum én lifeline. Oftewel, de AlarmServiceCentrale is het kloppende hart van Trigion waar alle lijnen samenkomen.

Cameratoezicht

Onze AlarmServiceCentrale registreert camerabeelden. Dit biedt de mogelijkheid om bij een melding of incident deze beelden terug te kijken. Daarnaast is het mogelijk om deze camera's op afstand te bedienen.

Alarmverificatie

Alarmen die bij onze AlarmServiceCentrale binnenkomen, zijn meteen te verifiëren onder andere aan de hand van camerabeelden. Een alarm kan worden doorgemeld naar door u opgegeven waarschuwadressen, onze beveiligingsmedewerkers of de politie, zodat alarmopvolging kan plaatsvinden.

Toegangscontrole

Ook toegangscontrole aan bijvoorbeeld medewerkers, leveranciers of onderhoudsdiensten kunnen we voor u verrichten. Naar aanleiding van een melding kan onze centralist dan aan hen op ongebruikelijke tijden op afstand toegang verlenen tot een gebouw, gebied of andere ruimte.

Personenalarmering

Er doen zich nogal eens wat dreigende situaties voor bij receptionisten, baliemedewerkers en winkelpersoneel. Door het aanbrengen van een assistentieknop op een vaste plaats, kan er in deze situatie actie worden ondernomen. Met behulp van zelf inschakelbare video en/of audio-overdracht wordt dan contact gelegd met de AlarmServiceCentrale.

Tracking & Tracing

Tegenwoordig gaan veel mensen niet meer met een veilig gevoel de straat op. Om mensen dit gevoel van vrijheid en veiligheid weer terug te geven, heeft Trigion het concept TrigiLinQ ontwikkeld. Onderdeel hiervan is een persoonlijke alarmeringsunit die is voorzien van een geavanceerd GPS-systeem. In geval van een calamiteit wordt handmatig of automatisch een melding gegenereerd waarna lokalisering plaatsvindt. Ideale producten voor onder andere medewerkers in de zorg en alleenwerkers. Tevens heeft Trigion een apparaatje wat het traceren van objecten als voertuigen, vaartuigen en lading mogelijk maakt. Bekijk hier meer informatie over de TrigiLinQ.

TeleService

TeleService is een meldpunt dat zorgt voor 24-uurs bereikbaarheid van organisaties. Conform vastgestelde instructies worden op afstand diensten verricht op het gebied van receptie op afstand, het aannemen van meldingen, het afhandelen van storingen en het oplossen van calamiteiten.