Facilicom@Home. De werkplek van kantoor verhuist naar thuis

Het is een trend die al langer bezig is. Voor medewerkers is ‘de zaak’ niet langer meer de enige werkplek. Zoals de Rijksoverheid als maatregel stelt: Blijf en werk zoveel mogelijk thuis. Maar kan die medewerker thuis over dezelfde faciliteiten beschikken als op kantoor? Hoe zit het met veiligheid in huis, ook op IT-gebied? En voldoen thuiswerkplekken eigenlijk wel aan de actuele Arbo-normen? Op deze en ander vragen heeft Facilicom nu een antwoord. Met Facilicom@Home, een nieuw dienst om het werken thuis nét zo plezierig, verantwoord en veilig te maken als op kantoor.

Het werkklimaat van de zaak, nu ook thuis

Wat Facilicom@Home doet, gaat verder dan professionele thuiswerkplekken creëren. Een werkklimaat wat aan dezelfde eisen en normen voldoet als op de zaak. Met thuiswerkmeubilair, producten, apparatuur, diensten en advies faciliteren wij via een op maat gemaakte webshop. Wij doen dit uit naam van de werkgever richting de betreffende thuiswerkers. Met alle voordelen van dien voor werknemer én werkgever. Want werknemers die gelukkiger zijn, vitaal blijven, binding houden met hun bedrijf en collega’s en probleemloos hun werk kunnen doen zijn productiever.

Een modulair inzetbaar concept

Hoe Facilicom@Home eruit ziet, bepalen medewerker en werkgever zelf. Met het brede pakket van een facilitair dienstverlener als Facilicom Group is er veel mogelijk, zoals:

  • Een ergonomische werkplek (incl. arbo meubilair)
  • De juiste apparatuur (incl. communicatie apparatuur)
  • Kwalitatief hoogwaardige connectiviteit (incl. mesh WIFI systeem)
  • Persoonlijke ondersteuning voor mentale en fysieke fitheid
  • Schoonmaak en hygiëne (witte schoonmaker)
  • Beveiliging van data, het thuisnetwerk en het huis
  • Thuiswerk advies (incl. een coach voor woon- en werkgeluk)
  • Daarnaast alle te bedenken (virtuele) diensten en producten voor de behoeftes van de thuiswerker (Happy@Home)

Welke behoeften thuiswerkende medewerkers ook hebben, met Facilicom@Home kan hierin worden voldaan. Vanuit de werkgever wordt bepaald welke producten en diensten er in de webshop komen en welke er besteld kunnen worden door de thuiswerkers. Deze thuiswerkers kunnen hiervan zelf in de webshop bestellen en alles wordt door ons geleverd, geïnstalleerd en voorzien van uitleg zodat alles goed werkt volgens de eisen, voorschriften en de wensen van de thuiswerker zelf.

Service aan huis

Medewerker en werkgever hebben geen omkijken meer naar de werkplek: die verantwoordelijkheid neemt Facilicom@Home over. Voor de producten, apparatuur en service aan huis werken we op deelgebieden nauw samen met professionele partners als Guidion en Ahrend.

foto van en blije medewerker

Houd regie op het thuiswerkklimaat

Vanuit goed werkgeverschap kan via Facilicom@Home thuiswerkende medewerkers optimaal worden begeleid richting een ideaal thuiswerkklimaat. Door het meten en daaraan gekoppelde platform wordt je as werkgever geïnformeerd over aspecten als productiviteit, werkgeluk, vitaliteit en betrokkenheid. De resultaten hiervan zijn zichtbaar op een overzichtelijk dashboard. Met Facilicom@Home wordt de goede investering terugverdient.

Maak er je eigen thuiswerkconcept van!

Facilicom@Home is niet alleen flexibel inzetbaar. Ook de uitvoering is aanpasbaar aan de wensen van de werkgever: as-a-service of als white label, met de eigen bedrijfsnaam. De keus hierin is vrij.

Benieuwd naar de mogelijkheden? We gaan graag met je in gesprek.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden? We gaan graag met u in gesprek.

Meer informatie

Wil je meer informatie over Facilicom@Home of wil je van gedachten wisselen over hybride werken?

Bekijk ons e-zine

Click here for English version

Of neem dan contact op met Martijn de Groot, e-mail: mdgroot@facilicom.nl, tel: +31623087161