Multiservices en hostmanship bij VNG

Tussen 2007 en 2009 was Breijer verantwoordelijk voor de ingrijpende verbouwing van het pand van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). In 2012 kon heel Facilicom in het pand aan de slag. Zo'n 25 Facilicom-medewerkers zijn nu samen verantwoordelijk voor het onderhoud en de facilitaire dienstverlening. Het team levert bovendien een belangrijke bijdrage aan de klanttevredenheid en gastvrijheid van de VNG. 

De Willemshof is een schitterend monumentaal pand aan de Nassaulaan in Den Haag. Het werd ooit gebouwd als manege voor koning Willem II, fungeerde later als kerk en biedt sinds 1975 plaats aan de circa 600 medewerkers van de VNG. Facilicom-bedrijf Breijer kreeg in 2007 de opdracht het 12.000 m2 tellende pand drastisch te verbouwen en zo geschikt te maken voor Het Nieuwe Werken. Leidraad bij de verbouwing en indeling van het pand was het thema 'Vanzelfsprekend gastvrij' van VNG. Aan dat thema mogen nu vrijwel alle Facilicom-bedrijven invulling geven. Sinds 2012 is Facilicom namelijk  verantwoordelijk voor alle facilitaire werkzaamheden op het gebied van schoonmaak, gebouwbeheer, onderhoud, catering, beveiliging en receptiediensten en chauffeursdiensten. Facilicom zet daarvoor een team in van 25 medewerkers, samengesteld uit mensen van vrijwel alle divisies.

Het team levert met zijn dienstverlening een belangrijke bijdrage aan de klanttevredenheid en de gastvrijheid van de VNG. Een speciaal aangestelde hospitality-manager traint en begeleidt de medewerkers in het bieden van hostmanship. Dat moet leiden tot meer tevredenheid bij de eindgebruiker. Het contract tussen Facilicom Facility Solutions en de VNG heeft een looptijd van drie jaar met de mogelijkheid tot drie keer een verlenging van een jaar.