Familiebedrijf

De langetermijnfocus van een familiebedrijf

Sinds 1966 zijn we al een familiebedrijf. En als er iets is wat ondernemende families - ook de onze - kenmerkt, is het wel de focus op de lange termijn. Wie onderneemt voor de toekomst, kijkt anders tegen de zaak aan als een beursgenoteerde collega, die eerder korte termijndoelen hanteert. Daarom is maatschappelijk verantwoord ondernemen al in onze genen terug te vinden vóór ooit maar iemand van de afkorting ‘mvo’ had gehoord. En al sinds 2008 houden we er een aparte mvo-rapportage op na.

Aandacht voor de mens hebben we altijd al gehad. Hoe kan het ook anders in een bedrijf waarin onze diensten vooral mensenwerk zijn. Een bedrijf dat goed is voor z’n mensen, krijgt daar iets voor terug is onze overtuiging. Inzet, motivatie, passie. Met diezelfde blik kijken we naar het milieu. Als familiebedrijf met continuïteit hoog in het vaandel ligt het voor de hand om maximaal rekening te houden met de omstandigheden waarin we ons werk doen. Nog even afgezien van het feit dat opdrachtgevers tegenwoordig eisen dat een toeleverancier zijn eigen mvo-beleid op orde heeft.

Daarmee is maatschappelijk verantwoord ondernemen iets waarin aandacht voor mens, milieu en maatschappij gelijk op gaat met een realistische winstgevendheid.