ABN AMRO kiest voor Facilicom als Soft Service Integrator
ABN AMRO en Facilicom sluiten een 5 jarige IFM-overeenkomst af voor het leveren van alle facilitaire dienstverlening, waaronder schoonmaak, beveiliging, catering en groenvoorziening op ruim 125 kantoorlocaties van ABN AMRO in Nederland en België.
Daarmee wordt Facilicom verantwoordelijke voor het operationele en tactische facilitaire management op alle locaties van ABN AMRO. Verder wordt er nauw samengewerkt met ketenpartners als Royal Haskoning (hard services) en Cushman & Wakefield (asset management).
Impact op mensen en organisaties
‘Wij zijn super trots op deze hernieuwde samenwerking. De uitvraag van ABN AMRO geeft ons de mogelijkheid om de volle kracht van Facilicom te benutten: alle facilitaire diensten hebben wij in huis. Dat is uniek in Nederland,’ vertelt Geert van de Laar, CEO Facilicom Group. ‘Daarnaast heeft ABN AMRO ambitieuze doelstellingen als het gaat om duurzaamheid en social impact. Samen zorgen wij ervoor dat beide partijen deze ambities waar maken. Ik kijk dan ook enorm uit om samen met mijn team impact te maken bij ABN AMRO’, vult Jurg Goeree, account director Facilicom Solutions aan.
Volop in ontwikkeling
Erika Bonis Manager Operations & Services, Facility Management van ABN AMRO licht toe: ‘De bank is vol in ontwikkeling. Met deze samenwerking willen we het facility management naar een hoger niveau tillen om zo de employer (workplace) experience van onze medewerkers te verbeteren. Daarnaast willen we kostenefficiënter werken en meer uniformiteit en flexibiliteit in onze dienstverlening bewerkstelligen. Met Facilicom, die ruim 60 jaar ervaring heeft op dit gebied, hebben we zeker de juiste partij gevonden om hier samen invulling aan te geven’
De dienstverlening zal vanaf 1 september starten.
foto-onderschrift: Van Links naar rechts Geert van der Laar – Facilicom Group, Jan Verhaegh – Cushman & Wakefield, Marije Hulshof – Royal Haskoning DHV, Marjolein Goense – ABN AMRO, Erika Bonis – ABN AMRO en Diedrik Broekman – ABN AMRO