Kentalis zet samenwerking met Gom Zorg voort
Met een contractverlenging voor Gom Zorg krijgt de samenwerking met Koninklijke Kentalis een succesvol vervolg. Een standaard-contract is het niet. Verspreid over Nederland is Kentalis te vinden op tientallen locaties voor mensen die slechthorend, doof of doofblind zijn of een taalontwikkelingsstoornis hebben. De diversiteit aan gebouwen is groot, vervuilingsgraden lopen uiteen waardoor wendbaarheid in de uitvoering noodzaak is. ‘Gom Zorg is flexibel, innovatief en denkt mee’, zegt Carolien Lokken, inmiddels al vijftien jaar verantwoordelijk bij Kentalis voor het beheer van het schoonmaakcontract in de het noorden en oosten van Nederland.
Gom Zorg is verantwoordelijk voor de schoonmaak van de Kentalis-locaties in het noorden en oosten van Nederland. Het gaat om onderwijs- en zorglocaties, kantoren en audiologisch centra. ‘Het is vooral een uitdaging door de grote diversiteit’, zegt Carolien Lokken. ‘Op sommige locaties waar Gom komt, zijn de locaties kleiner en daarnaast zijn er ook monumentale panden bij waar de schoonmaak weer extra aandacht vraagt. Die diversiteit maakt het lastiger voor een schoonmaakbedrijf. Dat hebben we ook in de opstart van het contract gezien. Nu loopt het goed en willen we op deze voet verder gaan.’ Die tevredenheid aan opdrachtgeverszijde lag ten grondslag aan de contractverlenging.
Arjen Hartman, klantmanager Gom Zorg, over de continuering: ‘Onze hele organisatie, inclusief onze mensen die werken bij Kentalis, zijn enorm blij dat we samen doorgaan. In onze dienstverlening staat mensgerichtheid voorop: naar gebouwgebruikers én onze collega’s. Dat, gecombineerd met flexibiliteit en onze specialistische kennis in de zorg, mondt uit in een tevreden opdrachtgever en gebouwgebruiker. Daar doe je het voor!’
Al meer dan 230 jaar historie
Op de audiologische centra, zorglocaties en scholen ondersteunt Kentalis leerlingen en cliënten die moeite hebben met horen, spreken of taal. De oude rechtsvoorgangers meegerekend, heeft het instituut een rijke historie: meer dan 230 jaar! In z’n huidige vorm bestaat Kentalis sinds 2008, toen Koninklijke Effatha Guyot Groep, Vitaal en Sint Marie samen gingen in één kenniscentrum voor beter horen en communiceren.
Welke eisen stelt een opdrachtgever als Kentalis aan facilitaire toeleveranciers als Gom Zorg? Carolien: ‘De communicatie vinden we heel belangrijk. Als er iets is weten we elkaar te vinden, mijn contactpersoon Gabriella de Goede en ik. Zo hebben wij ook 24-uurs locaties. Daar ontstaat weleens extra vervuiling, wat nog niet op de planning staat in het reguliere programma. Dat geldt ook voor het sanitair dat overbevuild kan raken. Dan moet een schoonmaakbedrijf niet vasthouden aan een voorgekauwd schoonmaakprogramma maar flexibel zijn.’
Flexibel in coronatijd
Die flexibiliteit toonde Gom Zorg ook tijdens de coronaperiode, waarin Kentalis met beperkte openstellingen is gaan werken. Carolien: ‘Persoonlijke beschermingsmiddelen waren overal in Nederland mondjesmaat leverbaar. Ook bij onze vaste leveranciers. Door Gom Zorg in te schakelen hebben we toch in de behoefte van de locaties kunnen voorzien. Gom is daar echt een partner in geweest. Ik heb ze daar een welgemeend compliment voor gegeven. Ze zijn flexibel, ze zijn innovatief en ze denken mee. Ook nu weer, door regelmatig tussenrondes te lopen om de contactpunten schoon te maken.’