Nieuwe arbeidsmarktcampagne Embrace
Met de lancering van Embrace Hospitality Services ontstond er een vernieuwend totaalconcept in het entreemanagement. Inspelend op het groeiende belang van hospitality in het bedrijfsleven wil Embrace de standaard worden voor een gastvrije ontvangst. Niet alleen door receptionisten en hosts te leveren, ook door hen te ondersteunen met technologie om het hospitalityniveau te verbreden en taken te verruimen. Het is een aanpak in de markt die niet alleen nieuw is, maar ook nog niet bekend genoeg. Een arbeidsmarktcampagne moet het nieuwe hospitalitymerk in ieder geval bij de potentiële medewerkers stevig op de kaart zetten.
Toeval of niet: de coronapandemie heeft voor een extra focus op hospitality gezorgd. Bedrijven zijn er versneld aan gewend geraakt dat mensen thuis werken. En áls ze al naar de zaak komen, is het gerichter. En verwachten ze er een ander, hoger serviceniveau. ‘Dat was vóór corona natuurlijk ook al van belang’, zegt klantmanager Jacqueline Laurman van Embrace Hospitality Services. ‘Wat voor ons geldt, geldt ook voor onze opdrachtgevers: je moet steeds meer moeite doen om je medewerkers te boeien en te binden. En dat begint al bij de ontvangst: hé, het is fijn om hier te komen en te verblijven.’
Dat warme welkom kan nog altijd van iemand zijn die de hele dag plaats neemt achter de balie. Maar échte hospitality vraagt vooral een ander type: de receptioniste of receptionist als multifunctionele gastvrouw of -heer. Jacqueline: ‘Onze medewerkers zijn breed inzetbaar, vervullen ook ondersteunende taken. Even iets printen voor een medewerker die een dagje thuis werkt bijvoorbeeld. Of met een bezoeker meelopen naar zijn of haar afspraak in het pand. Je hebt een veel diverser takenpakket. Dat stelt ook andere eisen aan onze medewerkers. Je moet het leuk vinden om niet de hele dag op één plek te zitten.’
Hybride hospitality
En soms zit de receptionist-nieuwe-stijl wel op die vaste plek, maar beheert diegene bijvoorbeeld meerdere vestigingen. ‘We zien steeds meer vormen van hybride hospitality’, zegt Jacqueline. ‘Dan beheert de receptionist niet alleen het hoofdkantoor maar ook kleinere vestigingen waar het minder druk is. Via ontvangstzuilen, tablets en camera’s staat de bezoeker daar toch in contact met iemand. Zo kun je ook op afstand de bezoeker welkom heten. En met het hybride thuisconcept kan een receptionist ook medewerkers die thuis werken faciliteren.’ Een eigen ‘concept designer’ kan voor opdrachtgevers alle relevante touchpoints in de klantreis in kaart brengen.
Laten zien wie we zijn
Genoeg punten om Embrace als potentiële werkgever nadrukkelijk onder de aandacht te brengen. ‘Ook wij moeten meer moeite doen om de juiste mensen te vinden’, constateert Jacqueline. ‘Met die arbeidsmarktcampagne laten we zien wie we zijn en waarom het fijn is bij ons te werken. Daarvoor gebruiken we eigen mensen. Je ziet bijvoorbeeld een receptionist of teamleider uit je eigen regio die het verhaal vertelt. Dan zie je de situatie in het echt.’ Naast de ervaringen van eigen medewerkers brengen kortere video’s steeds een essentiële competentie onder de aandacht. ‘Maar we kijken in de eerste plaats niet naar het cv of de ervaringen van sollicitanten. We hebben vooral oog voor de persoonlijkheid.’
De filmpjes zijn te zien via de social media kanalen van Embrace. ‘Dat zijn de gebruikelijke kanalen als Instagram en Facebook maar ook een medium als LinkedIn. Iedereen gebruikt dat tegenwoordig, ook onze doelgroep op de arbeidsmarkt.’
Passende functies in het hele land
Met opdrachtgevers in het hele land, met verschillende wensen, kan Embrace nieuwe medewerkers bovendien passende functies aanbieden. ‘Als jij receptionist bent bij een bedrijf en je hebt de hele dag niets te doen, dan word je daar niet gelukkiger van. We zijn continu bezig om te kijken hoe we onze mensen op de juiste manier kunnen inzetten en het werk voor hen leuker kunnen maken. Bij Embrace werken heel uiteenlopende medewerkers: verschillende culturen, verschillende leeftijden, verschillende typen. De ene opdrachtgever wil een zakelijke ontvangst, de andere een meer persoonlijke. Wij zorgen dat opdrachtgever en medewerker bij elkaar passen.’, aldus Jacqueline Laurman.
Werken bij Embrace Hospitality Services
Wij zijn Embrace, de experts in hospitality van Facilicom Group. Met passie en enthousiasme willen we vooroplopen in hospitality. Dat doen we met een team waarin iedereen zijn eigen talenten en kwaliteiten inbrengt. Embrace staat voor passie, betrokkenheid, empathie. Dat vragen we niet alleen van onze medewerkers, we bieden het je ook.