Zichtbaarheid, servicegerichtheid en kwaliteit naar hoger niveau met Magnifique

In sommige gevallen vraagt schoonmaken om meer. Bijvoorbeeld omdat een opdrachtgever het belang van beleving en hospitality hoog waardeert. Of in een kantooromgeving die toebehoort aan een prominent bedrijf of aansprekende organisatie. Voor die situaties ontwikkelde Gom een apart label: Magnifique. Compleet met andere mensen, andere materialen en andere diensten. Het concept functioneert inmiddels naar tevredenheid bij diverse opdrachtgevers. Eén ervan is Stage Entertainment. ‘Zichtbaarheid, servicegerichtheid en kwaliteit van de werkzaamheden zijn naar een nog hoger niveau getild.’

Schoonmaakmedewerkers moeten bij Gom aan hoge eisen voldoen. Met Magnifique ligt de lat nog een stukje hoger. Het zijn mensen die gewend zijn om de rol van gastheer of gastvrouw te vervullen. Medewerkers met verantwoordelijkheidsgevoel, die uitstralen trots te zijn op hun werk en kantoorgebruikers een vijfsterrenbeleving garanderen. Dat doen ze niet alleen door die omgeving continu schoon en hygiënisch te houden, maar ook door het ‘thuisgevoel’ te versterken. Klaar staan voor medewerkers, een gast vriendelijk te woord staan of een bezoeker ontvangen: dat maakt iemand tot een echte Magnifique-medewerker.

een medewerker van Magnifique, gekleed in overhemd en giletje, kijkt je lachend aan

Plekken met meer prestige

De inzet van het Magnifique-concept is overal mogelijk. Maar het concept komt vooral tot zijn recht op die plekken waar iets meer prestige op het spel staat. Een exclusief decor, een klant met internationale bekendheid: het zijn de locaties waar de mix van optimale schoonmaak en hoogstaande hospitality het meest op zijn plek is.



Zoals aan de De Boelelaan 30 in Amsterdam. Hier is het hoofdkantoor gevestigd van Stage Entertainment, internationaal actief in entertainment en eigenaar van bekende theaters. ‘Centraal in onze theaters staat de kwaliteit van producties en faciliteiten. Dagelijks zijn we bezig om de customer journey van gasten in onze theaters te verbeteren. Hostmanship staat hoog in het vaandel’, zegt Matthijs Konijn, International Real Estate & Facility Manager.

Hoge kwaliteit facility services

Ook het internationale hoofdkantoor straalt die filosofie uit. Het is de reden waarom Stage Entertainment naast de schoonmaak van Gom Hospitality ook Magnifique inschakelt. ‘Bij topkwaliteit in het theater hoort een even hoge kwaliteit van facility services op het hoofdkantoor. Ons kantoor is een prachtige werkplek, met hoogwaardige facilitaire ondersteuning voor medewerkers en gasten. Daarom hebben we er bij het betrekken van het kantoor, vijf jaar geleden, voor gekozen een dagservicekracht in te zetten, als onderdeel van onze interne dienst. Eind 2016 heeft die dagservice een upgrade gekregen naar Magnifique.’

een medewerker van Magnifique, gekleed in een polo, loopt achter een werkwagen

Kwaliteit naar nog hoger niveau

Met merkbaar effect, concludeert hij. ‘Zichtbaarheid, servicegerichtheid en de kwaliteit van werkzaamheden zijn naar een nog hoger niveau getild. De servicekracht pakt overdag naast zijn dagelijkse schoonmaaktaken direct verstoringen aan: lampen vervangen, tafels en stoelen repareren bijvoorbeeld. Ook ondersteunt hij onze facilitaire dienst met werkzaamheden die niet onder het schoonmaakwerk vallen, zoals het hijsen en wisselen van vlaggen, het ophalen en rondbrengen van pakketten en post en het wegwijs maken van gasten.’

Training Hospitality in Praktijk

Magnifique-medewerkers worden geselecteerd op aanvullende eigenschappen, zoals verantwoordelijkheidsgevoel, proactiviteit en trots. Standaard volgen zij de training Hospitality in Praktijk, een opleiding in vier modules. Die leert de aspirant-medewerkers om door de ogen van de gast te kijken, ongevraagd initiatief te nemen en oprecht geïnteresseerd te zijn.



Matthijs: ‘De kracht van Magnifique is voor mij dat de medewerker zijn werk naar een hoger niveau kan tillen, zijn kennis en kunde vergroot en service- en gastgerichter naar zijn werkzaamheden kijkt. Ze krijgen meer taken en meer verantwoordelijkheden. Daardoor merk je ook dat hij zich meer gewaardeerd, betrokken en verantwoordelijk voelt. Niet alleen voor ons gebouw, maar ook voor het welzijn van mijn collega’s en onze gasten. Een programma als dit geeft servicemedewerkers meer arbeidsvreugde. Het vergroot hun zelfvertrouwen en trots. De mooie casual kleding, die echt onderscheidend is van de standaard kledinglijn, maakt dit helemaal af.’