Strategie

Ons mission statement

Facilicom is toonaangevend in dienstverlening. Met betrokken professionals bieden we een steeds breder dienstenpakket aan. Met oog voor detail bieden wij effectieve oplossingen, hebben wij aandacht voor de mens en zijn betrokken bij maatschappij en milieu. We kunnen op ieder terrein een passende oplossing bieden: van uw pand schoonmaken tot beveiligen.

Facilicom heeft als basisdoelstelling het bieden van continuïteit en toegevoegde waarde aan de stakeholders zoals medewerkers, klanten en aandeelhouders.

De marktpositie

Facilicom is een professionele partner die de ambitie heeft om met elke activiteit te behoren tot de top vijf in zijn markt. Hierdoor kunnen we goede oplossingen bieden, initiatieven nemen en inschrijven op alle belangrijke uitvragen in de markt. Om de bedrijven van Facilicom sterk te profileren, houden we het aantal merken beperkt. We dragen daarnaast nadrukkelijk de signatuur van Facilicom uit om de kracht van de groep te benadrukken.

Onze strategie

Facilicom streeft naar een gemiddelde groei van 5% per jaar. Zo blijven wij een inspirerend en toonaangevend bedrijf om mee en voor te werken. De groeidoelstelling realiseren wij door een mix van autonome groei in combinatie met acquisities. Deze groei behalen we in onze huidige facilitaire markten, maar ook door nieuwe activiteiten op te starten of daarin te participeren. Wij hebben de ambitie om actief te worden in de zorg- en welzijnsdiensten, wat geheel naast onze facilitaire activiteiten wordt gepositioneerd.

Kernwaarden

Om gedrag van ons management te sturen zijn er kernwaarden geformuleerd waar het management zich aan moet committeren. Deze kernwaarden zijn geïncorporeerd binnen ons bedrijf.

Oprechte aandacht voor klanten

In tijden van economische tegenslag en krimpende budgetten speelt prijs een belangrijke rol. Tegelijkertijd zien we dat klanten, naast het inkopen van standaarddiensten, oprechte aandacht vragen voor hun wensen en behoeften. Zij kijken bovendien niet alleen meer naar de ingekochte dienst zelf, maar ook naar de manier waarop deze wordt geleverd. Om die reden zijn we een hostmanship programma gestart om de organisatie nog klantgerichter te maken.