201611apr

Prorest Catering sponsor Nationale Traploopweek

201611apr

Van maandag 11 april tot en met vrijdag de 15e gaan de voetjes weer van de vloer tijdens de Nationale Traploopweek van het Diabetes Fonds. Prorest, onderdeel van Facilicom Services Group, is officiële sponsor van deze tiende editie. Met het evenement wil het Diabetes Fonds bewegen op de werkvloer onder de aandacht brengen. Dit voornemen komt perfect overeen met de ambitie van Prorest om actief bij te dragen aan een gezonde en sportieve levensstijl. 

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van werkend Nederland te weinig beweegt. En dat terwijl meer bewegen de kans op diabetes type 2 aanzienlijk doet afnemen. Het Diabetes Fonds wil hier dan ook verandering in brengen, door tijdens de Nationale Traploopweek 270 bedrijven op 1237 locaties, met meer dan 150.000 werknemers te laten bewegen. Naast een financiële bijdrage aan dit initiatief heeft Prorest de uitdaging aangenomen om zijn opdrachtgevers en hun medewerkers te mobiliseren actief deel te nemen aan deze Traploopweek.  

Fysieke en mentale energie

Dick Bennink, algemeen directeur van Prorest, is blij met de samenwerking: 'Wij verwennen onze gasten graag, dat zit in ons DNA. Maar we merken ook dat fysieke en mentale energie op werk essentieel zijn. We proberen onze gasten en medewerkers daarom al jaren te motiveren om meer te bewegen; om bijvoorbeeld te gaan lunchwandelen of vaker de trap te pakken. Daarom sluiten de Nationale Traploopweken van het Diabetes Fonds dan ook heel goed aan bij Prorest en onze moederorganisatie Facilicom. Aankomende week hangen er Traploopposters op al onze locaties en delen we flesjes water uit bij de trappenhuizen. We verwachten dat de voetjes van de vloer gaan!'