201320feb

Schiphol en KLM verlengen samenwerking Axxicom

201320feb

Op woensdag 13 februari ondertekenden Amsterdam Airport Schiphol en KLM een nieuw contract met Axxicom Airport Caddy, onderdeel van Facilicom Services Group. Voor de komende vijf jaar verzorgt Axxicom opnieuw de begeleiding van kinderen onder de 18 voor KLM en voor Schiphol de begeleiding van passagiers die extra hulp nodig hebben omdat ze gehandicapt of minder mobiel zijn (PRM passagiers - passengers with reduced mobility).  

Sinds 2007 zijn luchthavens wettelijk verplicht om PRM passagiers assistentie aan te bieden van en naar het vliegtuig. Hetzelfde geldt voor airlines als het gaat om de begeleiding van minderjarigen. Schiphol heeft de begeleiding van PRM passagiers sinds 2007 uitbesteed aan Axxicom. In 2012 deden ongeveer 290.000 passagiers een verzoek tot begeleiding.  

In het nieuwe contract is naast prijs ook kwaliteit een belangrijke factor geweest. Zo is afgesproken dat alle 300 Axxicom-medewerkers opnieuw getraind worden. 'Het thema Hostmanship zal binnen deze trainingen een belangrijke rol spelen', vertelt Simone Schraepler, algemeen directeur van Axxicom. 'Schiphol en KLM hechten immers veel waarde aan de beleving van onze dienstverlening. Met Hostmanship-trainingen kunnen we hierin een goeie invulling geven'.