
Gom heeft zich ten doel gesteld om binnen twee jaar de meest
klantgerichte schoonmaakorganisatie te zijn. Om dit te bereiken,
zetten wij niet alleen een kwantitatief goede - voor onze
opdrachtgevers meetbare - dienstverlening neer, maar zetten wij ook
vol in op de juiste beleving van onze dienstverlening.
Gastheerschap speelt daarin een belangrijke rol.
Onze visie op het gebied van gastheerschap is gebaseerd op
Hostmanship: 'de kunst om mensen het gevoel te geven dat ze welkom
zijn'. Hostmanship-trainingen 2011 is Gom gestart met het geven van
hostmanship-trainingen door gecertificeerde hostmanship-trainers.
Om de expertise binnen de eigen organisatie te borgen, heeft Gom
ervoor gekozen eigen medewerkers op te leiden tot
hostmanship-trainer.
Nu worden de trainingen aan alle medewerkers in alle lagen van de
organisatie gegeven. ‘En met succes. Opdrachtgevers erkennen het
dat de Gom-medewerkers een belangrijke bijdrage leveren in de
gastvrijheidsbeleving binnen hun gebouw. Daar zijn wij trots op’,
vertelt Aura Groen, P&O directeur Gom.
Het koffertje van de 4e dinsdag september
Vandaag, dinsdag 24 september worden door Gom honderden toolkits
naar leidinggevenden gestuurd op locaties door het gehele land. ‘Na
de derde dinsdag van september, Prinsjesdag, kon Nederland wel een
koffer gebruiken met een positieve boodschap. Met de hostmanship
toolkit bieden wij onze leidinggevenden een koffer aan met
praktische middelen om het onderwerp hostmanship blijvend onder de
aandacht te houden bij onze medewerkers. In de toolkit zitten zowel
middelen voor leidinggevenden als voor medewerkers, waarmee zij
direct aan de slag kunnen. Niet eenmalig maar structureel. Op deze
manier dagen wij onze medewerkers blijvend uit om de gastvrijheid
bij onze opdrachtgevers te blijven verbeteren’ besluit Aura
Groen.