201324sep

Toolkit hostmanship zorgt voor positieve beleving

201324sep

Gom heeft zich ten doel gesteld om binnen twee jaar de meest klantgerichte schoonmaakorganisatie te zijn. Om dit te bereiken, zetten wij niet alleen een kwantitatief goede - voor onze opdrachtgevers meetbare - dienstverlening neer, maar zetten wij ook vol in op de juiste beleving van onze dienstverlening. Gastheerschap speelt daarin een belangrijke rol.

Onze visie op het gebied van gastheerschap is gebaseerd op Hostmanship: 'de kunst om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn'. Hostmanship-trainingen 2011 is Gom gestart met het geven van hostmanship-trainingen door gecertificeerde hostmanship-trainers. Om de expertise binnen de eigen organisatie te borgen, heeft Gom ervoor gekozen eigen medewerkers op te leiden tot hostmanship-trainer.
Nu worden de trainingen aan alle medewerkers in alle lagen van de organisatie gegeven. ‘En met succes. Opdrachtgevers erkennen het dat de Gom-medewerkers een belangrijke bijdrage leveren in de gastvrijheidsbeleving binnen hun gebouw. Daar zijn wij trots op’, vertelt Aura Groen, P&O directeur Gom.

Het koffertje van de 4e dinsdag september
Vandaag, dinsdag 24 september worden door Gom honderden toolkits naar leidinggevenden gestuurd op locaties door het gehele land. ‘Na de derde dinsdag van september, Prinsjesdag, kon Nederland wel een koffer gebruiken met een positieve boodschap. Met de hostmanship toolkit bieden wij onze leidinggevenden een koffer aan met praktische middelen om het onderwerp hostmanship blijvend onder de aandacht te houden bij onze medewerkers. In de toolkit zitten zowel middelen voor leidinggevenden als voor medewerkers, waarmee zij direct aan de slag kunnen. Niet eenmalig maar structureel. Op deze manier dagen wij onze medewerkers blijvend uit om de gastvrijheid bij onze opdrachtgevers te blijven verbeteren’ besluit Aura Groen.