Dienstverbanden bij Facilicom

Bij Facilicom Group werken we elke dag aan een inspirerende leefomgeving voor iedereen. Dat is echt mensenwerk. Mensen staan dan ook centraal in alles wat we doen. We steken de handen uit de mouwen voor onze opdrachtgevers en maken ons sterk voor het plezier en de prestaties van onze eigen mensen. Happy people make happy is niet voor niets ons motto.

Met ruim 30.000 medewerkers is Facilicom Group een van de grootste familiebedrijven van Nederland. Als mensenbedrijf hebben we van oudsher een langetermijnvisie op ondernemerschap. We maken daarom serieus werk van het werkplezier en de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

Werken aan werkgeluk

Facilicom Group zet het werkplezier en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers voorop. De aandacht voor welzijn en werkgeluk zit in het DNA van onze organisatie en staat steeds explicieter op onze agenda. We geven via allerlei initiatieven structureel aandacht aan manieren om medewerkers intrinsiek te motiveren en voldoende autonomie te laten ervaren. Dan haalt iedereen het beste uit zichzelf.

Onze inzet op werkgeluk levert ook meerwaarde voor de core business van onze opdrachtgevers. Als onze medewerkers goed in hun vel zitten dan heeft dat namelijk een positieve impact op het plezier en de prestaties van de medewerkers van onze klanten. Daar wordt iedereen toch blij van? Daarom delen we ook graag onze expertise en ervaring op het terrein van werkgeluk. Dat doen we bijvoorbeeld door de belangrijkste kennisinzichten en de persoonlijke verhalen van onze mensen te delen.

Werken om verder te komen

Onze pay-off Happy people make happy people maakt duidelijk dat we ons inzetten om collega's prettig, gemotiveerd en geboeid te laten werken. Wie zich blijft ontwikkelen, weet en kan meer. Dat draagt bij aan het werkgeluk, op de korte én de lange termijn.

Facilicom Group biedt de medewerkers uiteenlopende mogelijkheden voor training, opleiding en bijscholing. Op het platform ‘Hoe lekker werk jij?' vinden collega's talloze tips over gezond, fit, gemotiveerd en betrokken werken en de balans tussen werk en privé. Bovendien kunnen medewerkers naast diverse vakopleidingen ook een aantal online trainingen volgen. De meer dan honderd modules in GoodHabitz geven medewerkers bijvoorbeeld praktisch toepasbare inzichten die bijdragen aan betere prestaties en meer werkgeluk. In 2018 volgden bijna tweeduizend medewerkers een of meerdere trainingen.

Jan Pieter Bok, landelijk teamleider voor NS:

"Als je laat zien wat je kunt, krijg je de juiste support. Toen ik aangaf teamleider te willen worden, kon ik de daarvoor benodigde opleiding volgen. Als landelijk teamleider NS was de opleiding Integrale Veiligheidskunde nodig. Ook die kon ik dankzij Trigion volgen. Ambities? Die heb ik zeker. Maar voorlopig zit ik nog prima op deze plek. Ik leer elke dag nog veel bij." >> Lees meer 

Nace Koanyanan, schoonmaakmedewerker:

"Met Gom heb ik een fijne werkgever gevonden. Ze zorgen goed voor medewerkers. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld een opleiding ergonomie gevolgd. Bij ergonomie leer je regels en krijg je tips over hoe je tijdens het werk je lichaam het minst belast. Nu ik weet hoe ik het beste op mijn houding kan letten." >> Lees meer

Werken met een thuisgevoel

Medewerkers die goed in hun vel zitten, voelen zich meer betrokken bij de organisatie. Onze inzet op werkgeluk betekent dan ook dat we bij Facilicom Group een prettig thuisgevoel creëren voor iedereen die bij een van onze bedrijven aan de slag is. Of het nu een technisch onderhoudsmonteur, facility manager, schoonmaakmedewerker, thuishulp of secretaresse is.

De erkenning en waardering voor onze mensen vertaalt zich onder andere in langlopende dienstverbanden. Honderden medewerkers vieren jaarlijks een werkjubileum bij Facilicom. In 2018 stonden bijna zeshonderd medewerkers in het zonnetje tijdens het traditionele jubilarisfeest. Meer dan vierhonderd van de jubilarissen waren 12,5 jaar bij ons in dienst. 31 medewerkers vierden zelfs een veertigjarig jubileum. Daar maken we natuurlijk graag een feestje van.

Brigitte Silvis, coördinator opleidingen en trainer hostmanship:

Brigitte Silvis, coördinator opleidingen bij de Gom Academie en trainer hostmanship bij Gom: "Je krijgt hier kansen. Ooit kwam ik hier kersvers van de meao binnen als stagiair. Eerst in de functie van secretaresse op de afdeling P&O. Later als directiesecretaresse. En weer daarna klom ik op tot adviseur management development. Sinds 1 januari heb ik een dubbelrol: als coördinator opleidingen van de Gom Academie én trainer hostmanship bij Gom." >> Lees meer