Food&i staat voor een transparant business model
Transparantie in de food chain
Wij geloven in een transparante wereld waarin jij weet wat je je medewerkers voorschotelt, waar het eten vandaan komt en wat wij erop verdienen. Dat is wel zo eerlijk, toch?
Heb jij Seaspiracy al gezien? Wij wel. De spraakmakende docu toont nogmaals aan hoe belangrijk onze reis naar planeet positief is. En wat transparantie in de food chain kan betekenen. 🐟
Als Food&i willen we niet alleen impact maken met wat we op jouw bord toveren, maar ook op alles wat daar aan vooraf gaat. Transparantie over onze food chain en ons business model is daar een groot onderdeel van. Waar begint de tocht van een product, in welk omstandigheden wordt het gekweekt en bewerkt, en hoe komt het in jouw bedrijf binnen? In ons vorig blogbericht vertelden we al dat zaken zoals MVO, duurzaam, CO2-neutraal logische randvoorwaarden voor ons zijn. Lees hieronder hoe wij open en eerlijk tonen waar jij voor betaalt en welk avontuur jouw eten al heeft beleefd.
Een transparant avontuur bij Food&i
✅ Alles begin bij onszelf. Transparantie creëren we door aan de basis onszelf heldere randvoorwaarden op te leggen en dit door te trekken door heel de organisatie. Dat gaat van het zoeken van collega-foodies met de juiste mindset tot het kiezen van de meest duurzame kledij.
✅ De juiste kwekers. Niemand wil vis kopen als je daarmee een dolfijn of zeehond zijn lot bepaalt, ook wij niet. Daarom gaan wij op zoek naar de meest verantwoorde boeren, visserijen en groentekwekers. Geen foodspiracy bij ons.
✅ Op weg naar jou. Door het zoveel mogelijk lokaal te houden, minimaliseren we onze food miles. Daarmee ook de kosten en impact van transport. Bovendien maken we forecasting op basis van ons datagedreven platform. Da's nog minder miles en nog minder vervuiling. En gewoon erg slim.
✅ De nodige pitstops. Zolang we geen 3D food printer hebben uitgevonden, moeten we ons eten ambachtelijk of industrieel bewerken. En ook daar kiezen we de juiste partners voor uit. Of we doen het gewoon lekker zelf. Want onze foodies leven hiervoor en je zal het geweten hebben.
✅ De balans opmaken. Onder aan de streep moeten we er natuurlijk ook nog wat op verdienen. Zodat we die centjes weer kunnen gebruiken om ons platform verder door te ontwikkelen, nieuwe en duurzame dingen uit te proberen of gewoon wat lekkere samples uit te delen aan onze klanten.
Impact maken doe je immers niet zomaar.