Royal FloraHolland en Facilicom bundelen krachten in facilitaire dienstverlening
Met ingang van 1 januari verzorgt Facilicom Solutions alle soft services voor Royal FloraHolland op de locaties Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg. Hieronder vallen o.a. schoonmaak, catering, groenonderhoud en levering van kantoorartikelen. Facilicom levert de diensten op basis van resultaatverplichting waarbij deze bovendien een duurzaam karakter hebben.
Samenwerking
De samenwerking met Facilicom is de uitkomst van een aanbesteding gericht op integraal facility management waarbij de nieuwe partner de diensten van diverse leveranciers bundelt en overneemt. Facilicom heeft daar bovenop ervaring met logistiek in combinatie met kantooromgevingen. De gezamenlijke focus is gericht op het realiseren van een schone, veilige en gezonde marktplaats.
Frans Slingerland, manager Real Estate en Facility Management bij Royal FloraHolland: “We willen de facilitaire dienstverlening op onze locaties optimaal inrichten. Dat betekent dat we gebruik maken van minder leveranciers, dus meer efficiency en een betere dienstverlening voor Royal FloraHolland en haar klanten tegen lagere kosten. We willen onze flexibiliteit vergroten door te kiezen voor intensieve samenwerking met Facilicom, een samenwerking die uniek is in de markt”.
Dienstverlening vooral gericht op de beleving van de eindgebruiker
Rogier Verbeek, directeur Klant en Markt bij Facilicom Solutions: “We gaan in nauwe samenwerking de medewerkers en relaties van Royal FloraHolland voorzien van dienstverlening waar ze blij van worden en die duurzaam bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen van de organisatie. We spelen daarbij steeds in op ontwikkelingen op de marktplaats”. In de afgelopen periode is intensief samengewerkt om de overgang soepel te laten verlopen. De duur van het contract is minimaal vijf jaar.