Lale Mageramova-Ramaj is een bekend gezicht op een locatie van het UWV in Amsterdam. Haar jarenlange ervaring als beveiliger bij Trigion draagt ze sinds kort over op nieuwe collega’s. Ze vertelt over haar werk en over Trigion als werkgever. ‘De planning is super geregeld.’

Lale Mageramova-Ramaj

Spontane kans

‘Ik doe mijn werk met veel plezier,’ vertelt Lale. ‘Het wordt gewaardeerd vanuit Trigion. Dat voel ik. Daarom zet ik me sinds kort ook in als praktijkbegeleider voor aspiranten. Het lijkt me mooi om mijn ervaring over te brengen op nieuwe beveiligers. Het is ook een manier voor mij om me weer verder te ontwikkelen.’

‘Er kwam een keer een collega van HR langs op onze locatie en ik raakte met haar in gesprek. We bespraken waar ik me verder in wil verdiepen. Ze zei: ik ga kijken wat er mogelijk is voor je. Een paar weken later gaf ze aan dat ik aspiranten zou kunnen begeleiden om vak te leren. Zo heb ik spontaan deze kans gekregen. Ik heb een cursus gevolgd, kreeg een laptop en een mobieltje, en nu begeleid ik mijn eerste aspirant.’

 

Vertrouwen

Hoe kwam Lale zelf bij Trigion terecht? ‘Eind 2015 verhuisde ik vanuit Groningen naar Amsterdam om te gaan samenwonen met mijn vriend, nu mijn man. Ik werkte daar doordeweeks als schoonheidsspecialiste en in het weekend als beveiliger bij evenementen. In Amsterdam dacht ik: wat ga ik nu doen? Ik kreeg een leuke baan in een schoonheidssalon, maar daar stopte ik mee nadat mijn man een auto-ongeluk had gekregen. Na zijn herstel ben ik in de beveiliging gaan kijken.’

‘Via een uitzendbureau kon ik bij het UWV aan de slag. Later stapte UWV over naar Trigion en wilde Trigion de medewerkers overnemen. Ik wilde graag blijven, want ik kende de locatie en de mensen intussen goed. Na een half jaar bij Trigion kreeg ik in 2016 een vast contract. Het is een bedrijf dat jou graag het vertrouwen geeft.’

Het bespaart me veel stress dat ik nu
een flexibele dienst kan draaien.

Balans tussen werk en privé

Dat vertrouwen komt ook terug in de planning, vertelt Lale. ‘Sinds kort werken wij met Planning 2.0, een nieuwe manier om de roosters in te delen. Dat komt mij heel goed uit. Mijn man werkt in de horeca, op heel andere tijden dan ik. Daarom breng ik onze dochter altijd naar de opvang en haal ik haar ook op. Mijn familie woont in Groningen, niemand kan het overnemen. Ik heb dus een bepaalde flexibiliteit nodig.’

‘Ik heb overlegd met een collega van de planning en het bleek mogelijk om mijn werktijden aan te passen. Ik draai nu een flexibele dienst. Dan ben ik van 9 tot 5 op dezelfde locatie, maar op verschillende posities. Bijvoorbeeld eerst op de postkamer en daarna de meldkamer. Zo ben ik er altijd voor de klant, ben ik ook altijd aanspreekbaar voor aspiranten én heb ik rust in mijn privésituatie.’

‘Het scheelt een heleboel stress dat ik niet meer elke week naar oplossingen hoef te zoeken. Het is super geregeld. Als je maar open met elkaar kunt zijn en kunt overleggen, is er veel mogelijk. Dat wil ik ook meegeven aan mijn aspiranten: het is niet alleen ‘mijn werk en ik’, de planners hebben ook hun taak. Je moet elkaar de kans geven om er het beste van te maken.’

Mensen helpen

‘Waar ik het meest plezier in heb op mijn werk? Vooral in het helpen van mensen. Als beveiliger ben je klantgericht. Er komen mensen bij het UWV die bepaalde problemen hebben. Misschien hebben ze met gezondheidsproblemen te maken, misschien lukt het niet om werk te vinden – je weet het niet. Ik begroet de mensen vriendelijk, ik luister, probeer me in te leven en ze de goede kant op te wijzen.’

‘Je bent als beveiliger het eerste aanspreekpunt, dus zo kun je meteen iets betekenen voor iemand. Bij Trigion krijg je aandacht, en die aandacht kun je ook weer doorgeven.’

Ook aan de slag als beveiliger bij Trigion? Bekijk de mogelijkheden.


Ga naar vacatures