Onze schoonmaakcollega's zijn de drijvende kracht achter Gom. Zij zijn het hart van onze organisatie en daarom verdient hun welzijn net zoveel aandacht als hun werk. Met de lancering van de Gom Support Desk in 2024 zet Gom een volgende stap in waardevol werkgeverschap. Dit online platform biedt ondersteuning op álle vlakken: van praktische werkvragen tot persoonlijke uitdagingen. Het initiatief laat zien hoe Gom invulling geeft aan sociale duurzaamheid, met als doel: gezonde, gemotiveerde medewerkers die hun werk met plezier en toewijding blijven doen.

Alle hulp op één plek
Elke Lievense (Projectmanager HR bij Gom) is vanaf het eerste moment nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Gom Support Desk. Ze spreekt met zichtbaar enthousiasme over het initiatief: “De Gom Support Desk is een digitaal platform dat medewerkers helpt bij uiteenlopende vragen en uitdagingen. Of het nu gaat om praktische zaken op het werk, loopbaanontwikkeling of persoonlijke vraagstukken, de Gom Support Desk biedt een centraal punt waar antwoorden en ondersteuning te vinden zijn.”
Ze vervolgt: “Om onze medewerkers structureel te ondersteunen, belichten we ieder kwartaal een ander thema. Denk aan gezondheid, veiligheid, groei en werkgeluk. Binnen elk thema delen we maandelijks inspirerende video's en nieuwsitems die praktische tips en inzichten geven. Zo zorgen we ervoor dat onze collega’s continu nieuwe kennis en inspiratie op doen om hun werk en vooral hun welzijn te verbeteren.”

Een veilige plek binnen een familiebedrijf
Als familiebedrijf voelt Gom een sterke verantwoordelijkheid voor haar mensen. De kern van de Gom Support Desk is bijdragen aan het werkgeluk van onze medewerkers. Gom vindt het belangrijk dat collega's zich gehoord en gezien voelen. Een plek waar ze zonder drempels durven aan te kloppen voor hulp – op welk gebied dan ook. Dat kan iets kleins zijn – een praktische vraag over de loonbetaling – maar ook iets groots, zoals zorgen over gezondheid of thuissituatie. Wat het ook is, niemand staat er alleen voor.”
Elke vervolgt: “Bij Gom geloven we dat een tevreden medewerker een blije en productieve medewerker is. Daarom biedt de Gom Support Desk niet alleen werkgerelateerde hulp, maar ook ondersteuning op het gebied van mentale en fysieke gezondheid. Denk aan hulp bij ruzie op werk, mogelijkheid tot bedrijfsfysio, persoonlijke verhalen en verschillende webinars van financieel fit tot overgangsproblematieken.”
Samen bouwen aan duurzame inzetbaarheid
Tot slot benadrukt Elke: “De Gom Support Desk is een blijvend onderdeel van hoe Gom haar medewerkers wil ondersteunen. Door structureel aandacht te besteden aan thema’s die er écht toe doen, blijven we samen werken aan een gezonde, veilige en inspirerende werkomgeving. Ook in de toekomst blijft Gom investeren in initiatieven die bijdragen aan het werkgeluk en de duurzame inzetbaarheid van haar medewerkers. Ik ben trots dat we op deze manier aan onze collega's laten zien: jij doet ertoe. Niet alleen als medewerker, maar als mens.”