Gom is vanaf april één van de drie geselecteerde schoonmaakpartners op onze nationale luchthaven. Wij gaan hierin de schoonmaak van de terminal, vertrekhallen, lounges en pieren op Schiphol verzorgen. In nauwe samenwerking met Schiphol zetten we ons in om de schoonmaakbeleving naar een hoger niveau te tillen.
Na de gunning is slagvaardig gestart met de voorbereidingen, waarin Schiphol, samen met zijn facilitaire partners, een intensievere samenwerking aangaat onder de naam ‘One Facility Team Schiphol’. Deze aanpak staat garant voor een kwalitatieve en efficiënte dienstverlening, met een sterke focus op zowel de passagiersbeleving als het werkgeluk van onze medewerkers.

Samenwerken aan kwaliteit en werkgeluk
Binnen deze samenwerking met Schiphol staan drie thema’s centraal: kwaliteit van werk, kwaliteit van dienstverlening en transparantie. Dit sluit naadloos aan op de waarden van Gom: een aantrekkelijke, gezonde en veilige werkplek bieden voor onze medewerkers, bijdragen aan de doelen van Schiphol en een open samenwerking waarin beide partijen elkaar versterken.
Charlotte Morijn, Accountdirecteur Schiphol van Gom: Veel medewerkers die ons gaan helpen met de schoonmaak hebben al veel ervaring op de luchthaven. Gom is voor hen deels nieuw. Na de kennismaking en goede introductieperiode kijken wij ernaar uit bij te dragen aan de doelen van Schiphol. Samen met Vebego Cleaning en Victoria.
Bijdrage aan de omgeving
Naast het bieden van een schone luchthaven en een fijne werkplek voor medewerkers, draagt Gom – samen met de andere facilitaire partners – bij aan de gemeenschap rondom Schiphol. Tijdens een feestelijk fotomoment ontving Schiphol van hen een cheque van € 10.000,- voor het Schipholfonds. Dit fonds ondersteunt sportinitiatieven en -verenigingen in de regio, met investeringen in sporttoestellen en benodigdheden, om zo de vitaliteit van de omgeving te bevorderen.
We kijken uit naar een succesvolle samenwerking met Schiphol en alle betrokken partners. Vanaf begin april gaan we aan de slag om samen een verschil te maken in de beleving van passagiers en in het werkgeluk van onze medewerkers.