In de medische sector is schoonmaak zoveel méér dan alleen maar zorgdragen voor de dagelijkse reiniging. Optimale schoonmaak is onderdeel van je hygiëneprotocol. En van schoonmakers verwacht je ook goede communicatieve eigenschappen om mensen vriendelijk te woord te staan. Eisen die we bij Gom Zorg uit de dagelijkse praktijk kennen, als vaste schoonmaakpartner in care.

Schoonmaak begint met het voldoen aan de technische schoonmaakkwaliteit. Met veel ervaring in care-instellingen - sommige zijn al meer dan 20 jaar opdrachtgever - weten we precies wat die vereisten zijn. Daar houdt het voor ons niet op. Hygiëne is een factor van betekenis. Met de juiste middelen, materialen en methoden kan een goed hygiëneprotocol ervoor zorgen dat infectie-uitbraken buiten de deur blijven. En over infecties gesproken: het Kenniscentrum Infectiepreventie is onderdeel van Gom Zorg. In het centrum investeren we samen met erkende externe kennispartners in onze expertise op dit gebied. Meer weten over onze specialisme in care?

Benieuwd hoe geschikt onze diensten in de care voor jou is?
 

Neem contact met ons op

Doe het samen met Gom Zorg

De dagelijkse of periodieke schoonmaak is niet het minst belangrijke onderdeel van je bedrijfsvoering. Neem daarom een specialist in de arm die je sector kent. En die een jarenlange ervaring bij collega’s ook graag bij jou in praktijk brengt.

  • Kwalitatief hoogstaande schoonmaak. Voor ‘care’ gelden dezelfde hoge eisen op het gebied van de technische schoonmaakkwaliteit als in cure.
  • Ervaren schoonmaakmedewerkers. Niet alleen geselecteerd op hun vakmanschap, ook sociaal vaardig in het contact met cliënten en bewoners.
  • Sparringpartner voor de zorgmedewerkers. Met het Kenniscentrum Infectiepreventie onder één dak zijn we up-to-date in hygiëne-aangelegenheden.
  • Hospitality verzekerd. Om cliënten een aangenaam verblijf te garanderen besteden we veel aandacht aan beleving.

Flexibel in aanpak

Care-opdrachtgevers hebben vaak meerdere locaties. Dat brengt vaak logistieke uitdagingen met zich mee. Niet voor Gom Zorg. Tien of tachtig locaties: je kunt er zeker van zijn dat de balans tussen ‘schoon’ en ‘efficiënt’ in evenwicht is. Inclusief een maatwerkaanpak per locatie: inspanningsgericht of resultaatgericht, ‘s morgens, overdag of ‘s avonds?

Schoonmaakpersoneel met hospitalitygenen

Vaker dan in cure komen onze mensen in contact met de bewoners. Daarom selecteren we onze medewerkers op gastvrijheid. Om die gastvrijheid met gerichte trainingen op een nog hoger niveau te brengen. Een praatje met een bewoner, een vriendelijk gebaar: het zijn die details die de tevredenheid over de schoonmaak mede bepalen.

Net dat stapje extra

een medewerkster van Gom Zorg schikt de bloemen die op tafel staan bij een oudere dame en kijkt haar lachend aan

Omgaan met dementie

Schoonmaken in de directe nabijheid van mensen met dementie vraagt om kennis en vaardigheden van schoonmaakmedewerkers. Gom Zorg ziet het belang om schoonmakers hier goed op voor te bereiden. Ze zijn bij ons getraind en voorbereid op verschillende scenario’s.

een medewerker van Gom Zorg maakt het deurtje van een keukenkastje schoon bij een bejaarde man thuis, die de krant zit te lezen in zijn stoel

‘Samen’ de werkdruk in de zorg verlagen

Naast vakkundige schoonmaak kunnen we ook niet-zorggerelateerde taken overnemen van je eigen mensen. Zo verlaag je met 'Samen' de werkdruk bij medewerkers en bespaar je kosten. Dit bieden we je op maat. Elke zorginstelling is anders. Daarom sluiten onze werkzaamheden nauw op die van je zorginstelling aan. Je krijgt de beschikking over medewerkers die de niet-zorggerelateerde taken van je eigen mensen overnemen. Zo houden zorgmedewerkers meer tijd over voor de zorg.

Uitgelicht

Özgur Özturk van gemeente Rotterdam, Elise Zeijlmans van Parnassia Groep en Julie van Zwet van Gom Zorg

Aandacht voor de mens
Onze mensgerichtheid zie je terug in de  omgang met cliënten. Maar ook in de manier waarop wij omgaan met kansen die SROI biedt voor opdrachtgevers én medewerkers, zoals bijvoorbeeld bij Parnassia Groep.

Lees meer 

Proostmoment na contractondertekening, van links naar rechts: Nicole Weijers-Huijerjans - Directeur Wonen & Welzijn bij Daelzicht, Maartje Wouters - Klantmanager Gom Zorg, Riny Heuts-Dahlmans - Teamleider Services Facilitaire Ondersteuning bij Daelzicht, Luc Trommelen - operationeel manager Gom Zorg en Geoffrey Nouws - senior accountmanager Gom Zorg

Tijd voor schoonbeleving
Cliëntenraden en zorgmedewerkers hebben samen met Daelzicht en Gom Zorg gestalte gegeven aan een compleet andere werkorganisatie en hebben zo een ‘ultieme basis voor de toekomst’ gecreëerd.  

Lees meer

een foto van Astrid Jeurissen, hoofd facilitaire services Sherpa en Rick Werring, rayonleider Gom Zorg, buiten op een grasveld omringd door bomen en bossages

Verwachtingsmanagement
Schoonmaken bij een opdrachtgever in de zorg met 65 verschillende locaties en een grote verscheidenheid aan gebruikers: het klinkt als een uitdaging, en dat is het ook. Gom Zorg is deze uitdaging bij Sherpa aan gegaan én met succes. 

Lees meer

een medewerkerster van Gom Zorg in een lichtblauw bloesje kijkt je lachend aan


Meer weten?

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met schoonmaak in een care-omgeving? Vul het contactformulier in, dan bellen wij je terug.

Neem contact met ons op