Facilicom Solutions is al bijna drie jaar verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening van BMW Group Nederland en BMW Financial Services. Maar we doen meer!
BMW Group Nederland wilde een nieuwe vloer in het atrium en tegelijkertijd ook het bedrijfsrestaurant aanpakken. Ze wilde meer ruimte creëren en zo de ruimtes beter benutten. BMW Group Nederland heeft hiervoor de hulp van een architect ingeschakeld en naast de vloer is het hele atrium en het restaurant gerenoveerd.
Vanuit Facilicom heeft Breijer Projecten een groot deel van de werkzaamheden uitgevoerd en daarnaast hebben Breijer Technisch Beheer en Breijer Schilders meegewerkt aan deze klus. Er zijn diverse bouwkundige aanpassingen gedaan, er is een nieuw plafond geplaatst, de verlichting is vernieuwd, er is een nieuwe spoelruimte gecreëerd door Zwanenburg en verder is de totale inrichting van het restaurant vernieuwd. BMW Nederland wilde ook meer groen terug laten komen in het restaurant. Dit laatste onderdeel is opgepakt door Ten Brinke Interieurbeplanting. Het was een flinke klus omdat alles in korte tijd uitgevoerd moest worden. Het team heeft dan ook hard gewerkt, zelfs in de weekenden.
Fotograaf Rob Kater
BMW Group Nederland was al bekend met de verschillende bedrijven die onder Facilicom vallen en door de goede ervaringen was de keuze snel gemaakt. Ook vonden ze elkaar in het thema duurzaamheid, beide organisaties hebben dit hoog in het vaandel staan. BMW Group Nederland heeft bijvoorbeeld gekozen voor duurzame meubels van Vepa. De stoelen, barkrukken en tafels zijn geproduceerd door Vepa waarbij de stoelen gemaakt zijn van onder andere gerecyclede PET-flessen. Een mooie oplossing die past bij de circulaire toekomst waar BMW Group Nederland onderdeel van wil uitmaken
BMW en Facilicom Solutions zijn enorm trots op het eindresultaat. Mooi om te zien hoe de verschillende onderdelen van Facilicom en externe partijen zoals Intos voor de inrichting en Grip voor het management samenwerken om zo’n klus tot een goed eindresultaat te brengen.